Keracunan makanan pulak dahhhh

Pada hari pertama raya haji lagi aku dah rasa pening-pening. Rasa nak muntah dan mual-mual. Macam ibu mengandung pula lebihnya.

Tengah pagi-pagi buta, aku terbangun, termuntah. Nasib baik aku sempat pergi memerah dekat tandas. Kalau tak aku juga yang penat mengerah keringat dan kejantanan nak mengelapnya nanti.

Itulah, ma aku dah lama bagi pesanan penaja. Jangan selalu sangat minum dekat luar tu. Airnya bukan boleh percaya pun. Gelas tu entah cuci dengan sabun tak. Tengok-tengok pakai "rocoh-rocoh" dengan ibu jari kaki yang bercekam. Yakkss.... aku tak boleh bayang kalau ada yang buat macam tu.

Sekarang aku dah lebih berjaga-jaga, pandang kiri kanan kalau nak beli minum dekat kedai. Kadang-kadang, kedai nampak terpampang sebesar tayar lori kapal terbang, "Kedai Gred A", tapi walau bersih di luar, dalamnya hanya tuan kedai dan keluarganya saja yang tahu.

Owh, tidak. Mual lagi rasa niiiiiiiii
0 Responses