Groupset dah tukar ke Doere, FD pula upgrade ke XT, rim Mavic Cross One dan tayar aku guna Maxxis Lite. Keputusannya, superb habis. Jumlah kerugian tak boleh didedahkan, nanti marah pula isteri aku. (sorry sayang).hehehe

Hari pertama bawa balik basikal, malam aku terus kayuh. Macam bawak motor dah rasa. Angin laju je menyapa muka masa kayuh. Rim pun ringan, terus berpusing walau tak dikayuh pun.

Kemudian pada hari jumaat lepas, aku cuba kayuh basikal pusing kawasan. Dari rumah pergi ke Pasir Pekan, masuk ke jalan ke Tendung, naik jambatan salor, turun ke Salor, Wakaf Bharu dan balik ke rumah. kayuh tak sampai sejam dah sampai rumah. Kelajuan aku tak pasti sebab speedometer aku buat hal. Entah macamana boleh rosak. Tak berfungsi. Jadi sampai sekarang aku tak tahu berapa kilometer sejam aku kayuh. Geram nak sambar Cat Eye Velo wireless.

Jumaat ni ada kayuhan dengan Group HRPZ. Harapnya semakin berkembanglah network aku pasal basikal ni. Calow.
0 Responses