Konsep Blog Ini

Ramai yang macam keliru, blog aku ni sebenarnya konsep dia pasal apa? Sebab ramai kata rojak sangat macam-macam ada. Hahahaha.

Ok, sebenarnya tujuan aku tulis blog ni sebab aku nak baiki gaya penulisan aku. Ye la, sebab aku ni latar belakang perakaunan, dari segi penulisan tak banyak yang aku pelajari kecuali tulis surat korporat atau antara jabatan.

Kebanyakan bahan-bahan dalam blog ni ada pelbagai hal dari perihal perkahwinan, gadjet dan kesihatan. Sebenarnya disebabkan aku ni jenis kalau apa-apa benda yang aku buat, aku akan cari perkara-perkara tersebut dalam internet. Jadi bila cari benda dalam internet, akan ada banyak maklumat-maklumat yang aku dapat.

Contohnya berkenaan dengan jam Heart Rate Meter. Sebelum aku nak beli jam tu, aku akan tinjau dulu berkenaan dengan harga jam tersebut, tengok spesifikasi, perbandingan dengan jenama lain dan juga keperluan dalam kehidupan seharian. Memang perangai aku kalau aku tinjau barang dalam internet, maka akan berpuluh-puluh tab aku akan buka sebab nak tinjau harga yang paling murah, berkualiti dan menang memakai. Bukannya aku berkira, cuma aku tak suka terbeli barang dengan harga yang lebih mahal daripada orang lain (padahalnya kedekut.hahaha).

Jadi aku harap peninjau blog ni boleh faham kenapa blog aku ni macam tangkap muat. Harapnya ada manfaatlah sikit sebanyak kepada aku dan pembaca walaupun entah apa-apa aku mengarut dalam ni.

Oh, dan satu lagi, blog ni ditulis sebenarnya untuk aku tujukan kepada anak aku. Konon-konon macam diari bapa kepada anak la. Sekarang anak aku baru setahun lebih. Harapnya bila dia dah besar, dia boleh baca post-post dalam blog ni, kaji pemikiran aku, apa perangai aku sebenarnya, apa hobi aku, macamana perjalanan hidup aku. Okay, sekian dulu.
0 Responses