Melangkah ke satu tahap


Masuk hari ni dah 4 hari saya mula bekerja. Memang rasa bertuah sebab boleh sambung kerja di tempat praktikal saya dulu. Jadi, tak perlu gunakan masa yang banyak untuk mengenali pekerja-pekerja di sana yang sememangnya sangat baik(Ini bukan bodek tahu).

Bila bekerja, walaupun di tempat praktikal dahulu, tekanannnya boleh dikatakan sangat berbeza. Dulu, sewaktu masih pelatih praktikal, bila tak ada kerja, rasa macam indahnya dunia. Tapi bila sudah bergelar pekerja, tak ada kerja bagai nak runtuh bangunan. Seksa sangat. Rasa malu kalau-kalau digelar makan gaji buta. Bukan salah saya yang tak buat kerja, tapi masalahnya pelanggan yang belum hantar fail-fail akaun mereka. Jadi kerja saya sehari-hari hanya membelek semula fail-fail lama pelanggan, kaji semula apa masalah yang dihadapi oleh syarikat-syarikat pelanggan.

Harap-harap cita-cita saya akan tercapai hendaknya. Mungkin di lihat sekarang sangat jauh, tapi rezeki Allah, mana kita tahu. Semoga Allah sentiasa memberikan petunjuk. Insyallah
0 Responses