Aku Benci Mat Rempit

Cerita pasal mat rempit ni dah pernah saya tulis sekali. Tapi sekarang tangan saya gatal lagi nak tulis pasal ni. Maaf kepada siapa-siapa yang terasa. Anggap teguran saya ni nasihat dari seorang teman yang menyayangi teman yang lain. Saya rasa, bukan setakat penagih dadah perlu disumbat ke pusat serenti, tapi mat rempit ni pun sepatutnya di masukkan ke pusat pemulihan bagi mat-mat rempit.

Kejam? Rasanya tak.

Tapi siapa yang kejam bila bawa motosikal laju-laju tak cukup tanah di jalan awam? Siapa yang kejam bila lampu belum nak bertukar hijau dah berdesup pergi sampai kereta yang datang hampir terbabas? Siapa yang kejam bila mat rempit yang langgar lampu merah tapi bila kena langgar kereta, pemandu kereta kena pukul ramai-ramai? Siapa yang kejam berlumba di jalan raya bertaruh dengan duit dan bohsia? Siapa yang kejam bila mat rempit guna motor yang diberi mak bapak untuk pergi sekolah tapi selamba pula ponteng dengan motor tersebut? Siapa yang kejam bila mat rempit buat aksi willy di tengah-tengah jalan yang sibuk dan pada masa yang sama pemandu  lain bawa anak-anak bersama dalam kereta? Kalau kereta terkejut sampai mengorbankan anak-anak yang kecil, siapa yang bersalah?

Mungkin tak kejam sangat kepada kita, tapi kasihankan generasi kita ini. Tiada Mat Rempit selain dari orang Melayu, tiada Mat Rempit selain yang beragama Islam. Kalau ada pun boleh dibilang dengan gigi.

P/S: Geram nak sondol mat-mat rempit dengan bulldozer. Angkut dan bubuh dalam tong sampah saja semua. Bangsa maju, tapi mindanya kelas ketiga bawah.
1 Response
  1. this is sooo true..
    kita melayu masih berfikiran sempit..
    need to solve this prob..but i know it's hard.sigh