Kembali ke kem

Hari ni menjejakkan lagi sekali kaki aku di Kem 506. Dekat 2 tahun aku tak datang sini, tapi pemandangan dia tetap sama. Tak terjejas sikit pun. Pemandangan biasa di mana-mana kem tentera. Memang mana-mana kem dalam tu macam keras, maksud aku bukan keras berhantu atau apa, tapi keras maksud aku disini seperti kaku atau kosong sahaja.

Datang-datang sahaja, rupa-rupanya ada jamuan hari raya pula. Langkah kananlah aku. Majlis tu dirasmikan oleh bakal majikan aku iaitu Datuk SUK Kelantan. Beliau merupakan pengerusi JAKPAW atau penaung dalam askar wataniah ni. Nampaknya cerahlah masa depan aku nak masuk khemah tahunan nanti. Hahahaha

Sebenarnya tujuan aku datang sini nak lapor diri balik. Ada beberapa hal aku masih lagi sangkut, contohnya nombor akaun bank bagi pembayaran elaun masih belum aku selesaikan. Dah tau macam tu, aku pula lupa nak perbaharui nombor akaun Bank BSN. Jadi hari ni tak selesailah juga hal aku ni. Tapi sekurang-kurang aku dah tulis nama untuk gaji hari ni.

Hari ni memang semuanya aku serba baru. Dari kepala sampai ke kaki semuanya baru. Dah beratus agaknya aku dah habis. Ada pegawai tu tegur, baju baru nampaknya ni, baguslah semangat baru. Aku senyum saja. Aku pun lupa nak ambil gambar pakai pakaian tentera hari ni. Dah marah dah si dia. Hehehehe.

Apa pun, aku harap semua berjalan lancar dan aku boleh terus serta askar wataniah ni sehabis mungkin. Sekian.
0 Responses