Kerja baru

Alhamdulillah. Aku dapat tawaran kerja dekat tempat lain pula. Dahlah dapat jawatan kerajaan, gred pula gred ijazah. Melompatlah aku. Ya lah, sekarang ni aku kerja gaji ciput je. Cukup sekadar untuk makan. Tapi nak menyimpan, aku rasa nak dapat 10%  pun bukan main susah. Dahlah nak kahwin lagi. Hehehehe.

Yang aku bersyukur sangat sebab aku dapat tawaran ni setelah aku gagal temuduga dekat Majlis Agama hari tu. Tup tup, dapat panggilan, aku dapat kerja kerajaan, cuma dekat tempat lain. Dan data aku, kerajaan ambil masa aku temuduga dekat Majlis Agama. Kiranya tak perlu temuduga, terus dapat masuk. Cuma setuju atau tak je. Aku masa tu memang tak fikir panjang, terus terima je.

Memang dapat jawatan akauntan, tapi tugas aku lebih kepada audit dalaman. Kira bagus jugalah, sebab aku memang dari bidang audit pun, cuma aku dulu lebih kepada audit luaran. Insyallah kalau tak ada aral, aku akan lapor diri 2 Oktober ni. Tapi penatlah sikit sebab 1 Oktober aku ada majlis makan malam untuk hari keluarga pejabat aku. Memang aku terpaksa terus baliklah lepas makan malam tu. Perjalanan pun dekat 3 jam juga. Harap-harap tak ada yang tertidur masa hari pertama kerja. Persembahan kena jaga, takut nanti kerajaan tak nak sambung kontrak aku, mampus. Nak cari kerja lain lagi, bukan senang.

Apa-apa pun aku hanya mengharap yang terbaik. Aku bersyukur sebab Allah macam dah mempermudahkan hidup aku selama ni. Tapi aku berdoa kepada Allah supaya janganlah Dia memberikan nikmat ini sebagai cubaan yang mana aku tak mampu untuk memikulnya. Semoga dengan nikmat Allah ini dapat menjadikan aku insan yang lebih baik. Insyallah.
3 Responses
  1. Aisyah Says:

    wahhh tahniah abe.kijo mn loni


  2. Mocha Ghost Says:

    kat SUK plak.huhuhuh. ejas nak nikah plak.hahahhah


  3. Unknown Says:

    siot..tiba2 aku jumpa blog hg.....