"Schollah"

Encik Eyo tiba-tiba ajak aku keluar pergi medan selera KB Mall, sememangnya tempat kesukaan aku. Dan di tambah pula dengan Encik Hilmi dan aweksnya. Jadilah bertambah gamat. Walaupun hanya kami bertiga(sebab aweks Hilmi itu hanya mendiamkan diri, jadi tukang dengar saja), tapi rasanya aku tetap rasa puas. Puas kerana sudah lama kami tidak berjumpa, dan puas kerana kami ini memang sangat 'kamcing' waktu sekolah dulu-dulu. Memang, aku sekolah dulu memang rapat dengan kawan-kawan, tapi dengan kawan satu negeri sahaja(faham-faham sajalah negeri mana). Mungkin sebab itu aku tidak ramai berapa rapat dengan kawan-kawan dari negeri lain(My stupidity).

Rupa-rupanya baru aku perasan, masa sekolah dulu adalah masa yang sangatlah syok. Tak kiralah dari darjah atau tingkatan berapa, sebenarnya waktu belajar adalah waktu kita mula mencari identiti. Teringat dulu masa aku tingkatan 3, terkinja-kinja menghafal lagu-lagu hip hop, konon mahu kelihatan urban di kalangan kawan-kawan. Bangga dapat menyanyi lagu-lagu Hip Hop dengan cepat, kononnya mahu dikatakan fasih bahasa Inggeris, tapi bila ujian bahasa inggeris, macam tu juga. Tak ada peningkatan.

Kemudian, tukar jadi Mat Skater pula(padahal aku main in-line skate). Kononnya minat, tiap-tiap bulan sanggup ikat perut semata-mata nak beli majalah "SkateBoarding"(Tak tahulah masih ada ke tak). Beli pula rantai wallet yang agak panjang, supaya boleh dilihat orang dan trendy(padahal bila dibuka wallet itu hanya ada RM3).Semuanya disebabkan krisis identiti.

Sekarang ni, aku rasa mahu jadi sesempoi yang boleh. Ringkas tapi kemas, nerd tapi cool. Yang penting, tutup aurat. Hahahaha. Boleh ke jadi macam tu?
2 Responses
  1. Aisyah Says:

    mum ni aku xpernah dengar g lain.kb mall
    kb mall
    kb mall
    buhsan ok.


  2. Mocha Ghost Says:

    sebab orang duk ajak aku pegi KB mall jah.

    apa bleh buat.

    takper.nanti mu balik ajak la aku pegi tesco ke, McD ke.hohoho