CAfe 24jam


Penat sekali. Baru balik dari bandar untuk beli makan dan ambil duit. Aku rasa insaf. Jalan sungguh sesak. Aku terpaksa menyelit dalam keadaan yang agak samar-samar kerana hujan(memang sangat bahaya). Selepas ini aku tak mahu keluar di malam hujung minggu kecuali terpaksa,.

Semasa beli makanan tadi, akibat terpaksa tunggu lama dah hujan pula, aku order segelas teh tarik. Kepingin pula roti canai di kedai mamak itu. Tapi oleh kerana keazamanku untuk berhenti mengambil makan malam, aku batalkan niat. Bukan senang nak turunkan 6kg.

Aku terkira-kira, semakin banyak kedai-kedai cafe di buka di Kelantan ni, banyak dan kebanyakan dibuka sehingga 24 jam. Mungkin kerana di negeri Kelantan ini, kelab-kelab hiburan dilarang sama sekali. Jadi, sebagai alternatif, cafe sebegini menjadi tempat berkumpul.

Sebenarnya sangat baik, kerana aku pasti, minum di kafe jauh lebih elok dari minum di kelab-kelab malam dan hiburan. Mungkin pergi ke kelab malam hanya untuk minum coke, tapi suasananya memang tidak positif. Perkara bangang sebenarnya membenarkan kelab-kelab hiburan beroperasi, tapi dalam masa yang sama untuk membendung kegiatan pelacuran dan maksiat.

Mungkin kenyataan aku agak kontroversi, tapi Bandaraya Kota Bharu memang patut jadi contoh kepada seluruh bandar di Malaysia.
2 Responses
  1. Aisyah Says:

    eh eh abe lamanya duk klate.xcari keje lagiko.btw,bkpo xcontact aku??? aku dah bg no tepn


  2. Mocha Ghost Says:

    aku tgh praktikal la.kijo start bulan 12.eh, mana no phone?takdop pun