Teacher's Day






16Mei 2009 aku bermalam kat SMKA TAngok sempena Hari Guru kat sekolah lama aku tu. Bila aku duk situ, macam best pulak. Macam aku balik ke zaman sekolah-sekolah aku dulu. Lagi-lagi time solat kat surau, time tu la aku bleh tengok balik zaman-zaman sekolah aku dulu.

Tapi yang heran, semua budaya yang kitorang buat masa sekolah dulu, masih melarat sampai ke sekarang. Dengan agak bisingnya time nak solat, berborak masa wirid, masih lagi berjalan sampai ke sekarang.nampaknya kitorang dah dapat kredit pasal tu.heheheh. Tapi tak dinafikan semua itu mesti diubah.

Then, on 17Mei 2009, bermulalah Hari Guru kat sekolah tu. Sebenarnya banyak yang kitorang rancang pasal majlis, dengan gimiknya yang bermacam-macam, tapi sedih sebab semua tu terpaksa dibatalkan pada saat-saat akhir. Memang frust, sebab kitorang cuba tukar sket wajah Hari Guru bagi tahun nie. Tapi takper la, Insyallah tahun depan bleh cuba lagi. At first, majlis berjalan lancar. Tengok la sapa yang jaga PA systemnya.heheheh. Tapi last-last majlis tu, ada sket tanda-tanda keboringan.

Lagipun tahun ni aku just jadi AJK untuk PA system jer. Layan la. Jadi cam DJ radio jer rasa, suka ati aku jer nak pasang lagu apa pun, and of course, budak-budak tu kena tadah telinga dengar lagu yang aku pasang tu. Hehehehe. Majlis ni pun cam ada kokap jugak, ada sket cacat cela. Tapi tak heran la pasal kitorang just plan 3 hari jer untuk majlis tu. But, student betul-betul bagi kerjasama yang baik. Thanks guys. And for other Crew from Alumni, see u all next year again ya?? Nice to working with u guys. We really have a good time. We try to make it as a good moment for us to become closer in each other even we come for different in take, but still, we can become a good team or organization. Banyak kenangan yang terlakar di sana walaupun masa tu pendek aje.

But, surprisingly, there still another some teacher who know me and could even call my name fluently. Ye la,bukan apa.Paham-paham la, nama aku ni kan cam pelik sket.hehehe. Terharu plak rasa. Rasa sangat yang kami ni dialu-alukan. Love u so much teachers. May Allah bless U all.

Sebenarnya, ada sket benda hitam terjadi. Handset Nokia ku ilang. Ntah macamaner bleh jadi. Maybe tersalah letak atau diambil orang. Biasa la, tak semua sekolah tu perfect, mesti ada sedikit tahinya. Handset tu hilang masa aku tinggalkan kat tingkat atas surau, tempat kitorang bermalam. Bila nak balik pun, aku cari-cari still tak jumpa jugak. Hmm, redha saja lah. Nak buat macamana. Tak ada rezeki. Tapi, handset Nokia 6630 tu aku dah pakai lama. Tu yang wat aku sikit terkilan. Nampaknya nanti terpaksa la aku pegi kat Maxis center, buat balik kad sim yang ilang tu.

P/S: gambar hadiah frame kat atas tu, aku yang cari tau. Penat weh.heheheh
22 Responses
  1. Unknown Says:

    salam...
    awat name saye xde dalam cite
    huhu
    btw..enjoy gle r
    siapa sangka dapat jumpe senior


  2. Mocha Ghost Says:

    eik?mana tau blog saya nie?
    amboi, jenuh la cite satu-satu. xcukup page la taruk.hehehe.insyallah hujung tahun depan kita akan wat reunion lagi. tapi ni lbh kpd santai la. makan2, borak, n of course, ada ucapan sket. jgn lupa join meeting nnti k?


  3. Aisyah Says:

    amboi2.nama saya pun tak ada juga.btw,perlu ke tight in skema la wei.aku gak kalo ada program naim,hok tu paling derah sekali aku lari.bagus sungguh mum ni


  4. Mocha Ghost Says:

    hahaha. gini citenya. pagi tu ada function rasmi. Kira kena protokol la sket. aku plak lupa nak bawak baju kemeja. So terpaksa la tshirt tu tight in.

    aku ske la kat skolah aku. nak lari mana-mana pun memang nama aku duk situ jgk.hehe


  5. faizah Says:

    owh..begheh...
    wat mano tue??
    msg jerk...kite on jah


  6. faizah Says:

    PROTOKOL seyh PROTOKOL


  7. Mocha Ghost Says:

    Maybe wat kat pantai kat bachok la. Kat Pantai Pahlawan. tapi tak tau lagi guane. still dalam perbincangan. Takper, nanti sy suruh Hamdan msg kalo apa-apa hal


  8. nadim89 Says:

    ne aci...gmbar kitowang xd pom..huhu...best cooperation


  9. Mocha Ghost Says:

    hak ela...ha, ambik la sekilo.


  10. bakpo aku x tau psl nih?
    nih aku maroh ko mg nih


  11. Mocha Ghost Says:

    la, mana ku tau.igt mu xbalik. ni tolong kasi no phone mu. Hs aku suda ilang. Maybe hujung Jun ni kita akan wat reunion kat pantai perkasa. Jangan tak join plk


  12. faizah Says:

    wah...hujung jun....
    bez3.....


  13. Nur Afdalila Says:

    ampun... kerana masa mencemburui ku,ruang waktu itu tiada aku!


  14. Mocha Ghost Says:

    laaa, nape lak gitu?Mu gi mana laq? apa-apa hal, msg.nak confirm berapa ore nak g


  15. faizah Says:

    kak laq gi umrah la 23 nie
    aiseyhman


  16. Al_farisi08 Says:

    appan!!name aku mane??seb bek ade gmbar aku..heheh..weh, ade skandal ngan faizah ko??nak kne sekeh nii..haha..weii..aku xleh gi la hujung jun..waa..nak join gak wei..wuwuwu..alamak, lupe PROTOKOL..ermm..saudara Affan, diharap saudara dapat percepatkan kerana diri ini sangat teringin nak ikut serta..sekian terima kasih..=)


  17. Mocha Ghost Says:

    cess.skandal apa pulak. gewe al-Toyyib dah keh.hehehe.
    Nanti la kita tengok semula. Sebab nak suruh sama habis dengan budak2 yang buat short sem. aku pun dah nak start praktikal nie.


  18. faizah Says:

    aik
    wei..owg xde title ngan sesape ag wei...
    ape nie passing passing
    ape ingat org air coke ke ape
    haha


  19. Al_farisi08 Says:

    eh2..ade org mara..haha..jgn maraaa..eyp!sal reunion ni cmane sih?gue masih bingung di sini..dari duk tggu kat internet, baik la hang msg aku..tp aku xdok kredit lg loni..huhu..


  20. faizah Says:

    yup..sal tue ape citer wei...dah ramai tnye nak pegi...but i'm not sure bleh pegi dok..xdok geng...nadim xdok,kamal xdok...mede jah buleh


  21. Mocha Ghost Says:

    faizah pun. kita g ni pasal nak cari lagi ramai gang la. dah habis sekolah ni, semua alumni kena la jadi satu geng


  22. faizah Says:

    huhu.............
    depend time la bro
    if u can change the date
    sbb faizah mungkin akan anta adik g uia kuantan die baru masuk wat degree so ade taaruf week la
    bleh la kowt...
    ramai je my batch nok gi...